środa, 14 maja 2014

Stopowiec - przybysz z Himalajów









Podophyllum hexandrum (syn. P. emodii) czyli stopowiec himalajski pochodzi z Azji. Rośnie w Himalajach na wysokości 2000 - 3500 metrów n.p.m. na wilgotnych, bogatych w próchnicę glebach na skraju lasów, w półcieniu lub w cieniu.
 Wygląda bardzo ciekawie, ma ładne kwiaty i owoce, dzięki temu znalazł się w ogrodach.
Stopowiec rozrasta się wolno. Rozmnożyć go najłatwiej przez wysiew nasion jesienią, ale wschodzą one bardzo długo, nawet dwa lata. Dzielenie roślin można przeprowadzić na przełomie marca i kwietnia, jednak stopowiec nie lubi przesadzania, korzenie regenerują się bardzo długo.
Za wyjątkiem owoców, roślina jest toksyczna.

3 komentarze:

  1. Oryginalna roślina, naprawdę wygląda jak jakiś przybysz z dalekich stron albo kosmita - szczególnie na tych pierwszych zdjęciach. A zdjęcia, zresztą jak zawsze piękne...

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maorysko, zachwycam się twoją ceramika i twoim ogrodem, ale nie potrafię wpisać komentarza, masz też wspaniałe zdjęcia, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Maoryska_ceramika i ogród15 maja 2014 20:18

    Dziękuję za miłe słowa. Niestety mam braki informatyczne, tworzą mi się jakieś błędy, komentarze na własnym blogu wpisują się same w moim imieniu. Nie zdawałam sobie sprawy, że ktoś chciałby coś tam wpisać, dlatego niespecjalnie z tym walczyłam. Zmotywowałaś mnie miło, więc spróbuję coś z tym zrobić.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam ponownie do odwiedzenia mojego bloga.