sobota, 8 września 2012

Fotowariacje na temat trawy

Od kilku lat panuje moda na  trawy w ogrodach. Jedną z najpiękniejszych jest bylinowa rozplenica japońska (Pennisetum alopecuroides) zwana także  piórkówką.
 Pochodzi ze wschodniej Azji i Australii. Tworzy  regularne, gęste kępy o kulistym kształcie z  przewieszającymi się łukowato liśćmi.
Zakwita we wrześniu  puszystymi kłosowymi kwiatostanami , kwitnie do póżnej jesieni, wygląda wtedy bardzo pięknie i zjawiskowo dając wrażenie lekkości i zwiewności, to piękno pozostaje nawet przez zimę, gdy zaschnięte kwiatostany zostaną udekorowane przez mróz.









4 komentarze:

  1. Kiedyś przyglądałam się trawom na dzikich łąkach, również bogactwo kształtów i kolorów, choć niby to zwykła trawa. A zdjęcia bardzo ładne, choć może przydałoby się dodać ciutkę kontrastu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam na blogu, trawa jest właśnie taka migotliwa i zwiewna, obawiałam się, ze większy kontrast może zaprzepaścić ten efekt, dzięki za komentarz :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A moja wymarzła.. Taka piękna była :(.
    Lusiu, przepraszam Cię bardzo, nie wiem co się porobiło na moim blogu, ale nie wyświetlały mi się żadne komentarze a tu nagle wczoraj wyświetliło się ich kilkadziesiąt na raz.
    Muszę zmienić chyba opcje zatwierdzania albo coś..
    Jeszcze raz przepraszam, pozdrawiam bardzo serdecznie :* :*
    AniaDS

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że się odezwałaś, byłam troszkę zdziwiona, ale jest OK :),cieszę się,że dotarł mój komentarz.
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam ponownie do odwiedzenia mojego bloga.