środa, 19 września 2012

Sedum spectabile


              Rozchodnik okazały, a nawet bardzo okazały, przygotowuje nas do jesieni. Bez "sedumów" jesień byłaby nieważna i straciłaby wiele ze swojej urody. Bardzo lubię te rośliny, pięknie wyglądają kiedy są posadzone w dużej ilości.
 Wyhodowano wiele odmian o różnych kolorach kwiatów i liści, można zabawić się w kolekcjonera. Przyciągają pszczoły i spóżnione motyle.
Widok kwitnących rozchodników nastraja mnie nostalgicznie i refleksyjnie, oto znów przemija lato, przemija kawałek życia.









3 komentarze:

  1. Lusiu, powiedz mi, czy Ty masz te wszystkie piękne rośliny w swoim ogrodzie, czy fotografujesz też te u sąsiadów?
    Żartuję oczywiście, jestem pełen podziwu dla wkładu pracy w utrzymanie ogrodu. Zastanawiam się kiedy i kto w nim robi te wszystkie prace pielęgnacyjne? Lusiu przydałby Ci się dobry obiektyw, typowy do makro.Zdjęcia nabrałyby wyrazistości w sensie kontrastu, koloru, rozmycia tła itd...
    Piękne te jesienne kwiaty w Twoim ogrodzie, staraj się trochę inaczej na nie spojrzeć - bez nostalgii. Może tak...."Kobiety jak te kwiaty, nie podniecaj się
    Powąchać tak, dotykać nie
    Znów idzie wiosna
    Przyjmij ten cios na klatę,
    Jeszcze gorzej będzie latem"
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogród mam baaardzo duży, wszystko robię sama, zdjęcia są oczywiście tylko z mojego ogrodu ewentualnie z sąsiedniej łąki, sąsiadów żadnych nie mam póki co :) Jeżeli chodzi kwestię makro to wytłumaczyłam się w jednym z poprzednich postów . Obiektywy, aparaty....wiem, ale to nie tylko kwestia chciejstwa ale także finansowa.
    Dzięki za komentarz, ale chyba nie potrafię inaczej patrzeć na kwiaty :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i masz rację? W zasadzie kwiaty, to także naturalne otoczenie, gdy je wytniemy, zmienimy tło, światło, być może obraz będzie ciekawszy, ładnie skomponowany, ale czy ładniejszy - nie wiem sam?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam ponownie do odwiedzenia mojego bloga.