poniedziałek, 3 września 2012

Po owocach ich poznacie

Z wikipedii
  "Owoc (łac. fructus) − w znaczeniu botanicznym występujący u okrytozalążkowych organ powstający z zalążni słupka i ewentualnie dna kwiatowego zawierający w swym wnętrzu nasiona, osłaniający je i ułatwiający rozsiewanie.
Kluczowym składnikiem owoców ze względu na ich funkcję są nasiona, będące właściwymi organami rozmnażania i rozprzestrzeniania roślin. Budowa owoców służy usprawnieniu różnych metod rozsiewania. Owoce mięsiste roznoszone są przez zwierzęta, dla których stanowią pokarm, owoce suche rozprzestrzeniane są przez wiatr, wodę lub zwierzęta."

Czerwone owoce przyciągają wzrok, zwracają na siebie uwagą, kuszą smakowitym wyglądem, chociaż nie wszystkie są jadalne, niektóre bywają trujące, czasem śmiertelnie, ale są też takie, które leczą. Są takie krzewy i drzewa, które sadzi się w ogrodach właśnie dla dekoracyjnych owoców.
 Owoce i znajdujące się w nich nasiona to dla rośliny szansa odrodzenia się, przetrwania, wcale nie są one dla naszej przyjemności,  naszych dżemów, soków, nalewek i win, korzystamy jednak i to bardzo z tych dobrodziejstw. Nie jesteśmy jedynymi użytkownikami, mamy konkurencję - zwierzęta, ptaki, osy szerszenie i wiele innych owadów i "robali".
Dla tych stworzeń owoce stanowią pożywienie lub są ich domem, czego nieraz w przykry sposób doswiadczamy.












Rośliny hodowane w mieszkaniach  również potrafią zaowocować,oto owoce  epiphyllum


Po raz pierwszy  zjawiły sie owoce na mojej pięknej fuksji, zastanawiam się czy uda się coś wyhodować z nasion. Owoce fuksji są jadalne, są bardzo smaczne.


11 komentarzy:

  1. Śliczne:) Te maliny wręcz słodkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, malinki obrodziły :) najsłodsze są zrywane prosto z krzaka :)

      Usuń
  2. Piękna prezentacja, wszystkie owoce wyglądają bardzo smakowicie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie wyglądają smakowicie, ale nie wszystkie są smaczne, niektórych lepiej nie próbować, tylko sobie popatrzeć :)

      Usuń
  3. Witam Lusiu! Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia i w ogóle Twój blog. Ja w tej materii jestem nowicjuszka,gdyż niedawno założyłam swój blog i moja strona jest bardzo uboga. Zapraszam do jej odwiedzenia i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Ewo, dzięki za odwiedziny i za zaproszenie, skorzystam :)

      Usuń
  4. Świetny blog! Z każdego zakątka "wieje" pasją :D Pozdrawiam i będę zaglądac, bardzo tu ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu, pozdrawiam serdecznie i zapraszam do nasteępnych odwiedzin :)

      Usuń
  5. Witam. Maliny proszę w każdej postaci :) Same pożyteczne owoce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,zainteresowały mnie owoce fuksji no foto.Zapyliłam swoje w tym roku,mam kilka owoców na krzaczku.Wygklądają jak te na zdjęciu,lecz nie wiem czy je już zerwać czy też mają uschnąć?Może jakaś podpowiedź od autorki?Czy wysiała Pani swoje ,jaki efekt?Pozdrawiam.Nie wiem co robić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, moje fuksje całe lato stoją w ogrodzie, zapylają je prawdopodobnie jakieś owady, owoce zostaly skonsumowane, są bardzo smaczne, nie wysiewałam nasion, ale może w przyszłości sprobuję :).
      Fuksje bardzo łatwo rozmnożyć wegetatywnie, ale może siewki okażą się jakieś szczególnie piękne.

      Usuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam ponownie do odwiedzenia mojego bloga.